Followers

Monday 22 April 2013

Puisi : Sesat

sumber pak google
Kau datang lagi?
Mahu apa...
Kan sudah aku bagi makan tadi
Belum cukup?

Seekor ayam jantan
Semangkuk darah lembu
Itu belum cukup?

Jangan ganggu dia
Aku suruh jaga bukan kacau
Pantang keturunan aku
Melawan kata nenda
Kau faham?

Sudahlah...kau pulang dulu
Aku penat
Nanti yang lain pula menyemak
Aku belum sedia
Nafasku sesak
Mahu kembali tidak sempat

Aku panas!
Hitam kelam yang aku nampak
Jahanam kau aku sesat

By Arissa Adelia


 Allah berfirman (kepada iblis):
“Pergilah (lakukanlah apa yang engkau rancangkan)!
Kemudian siapa yang menurutmu di antara mereka,
maka sesungguhnya neraka Jahannamlah
balasan kamu semua, sebagai balasan yang cukup.

Dan desak serta pujuklah sesiapa yang engkau dapat memujuknya dengan suaramu;
dan kerahlah penyokong-penyokongmu yang berkuda
serta yang berjalan kaki untuk mengalahkan mereka;
dan turut - campurlah dengan mereka dalam menguruskan harta-benda
dan anak-anak (mereka);
 dan janjikanlah mereka (dengan janji-janjimu).”
Padahal tidak ada yang dijanjikan oleh syaitan itu melainkan tipu daya semata-mata.
[al-A’raaf 17:61-64]


2 comments:

  1. Assalamu'alaikum :)

    Akhirnya bleh komen juga blog ni. Hehe

    Siap tukar warna lagi tu. Pink power.

    Teruskan berkarya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumussalam Fairul Azmi.. :)
      Yeah..akhirnya...duk godek2 cari apa yang tak betul..at last tukar habis background, clour semua..hehe.
      Terima kasih ya.

      Delete

Like it? Want more?
Your Motivation and Support are very much appreciated. Thank you for reading, peeps! :)