Followers

Wednesday 18 December 2013

PROLOG~Cinta Katakan Saja


 
~PROLOG~

Setahu aku ibu serahkan aku kepada Pak Long Hashim sekeluarga kerana nak lari dari aib yang menimpa. Sudah tak tertahan caci cela orang kampung katanya. Ayah pula hilang terus tanpa khabar berita. Malu dan kecewa kerana isteri belahan jiwanya ditangkap berkhalwat dengan orang lain. Tercabar dikatakan dayus, ibu diceraikan.

"Kau langsung tak fikir dosa pahala. Kau tak fikirkan aku, suami kau nih! Ya Allah, aku tak nak tengok muka kau lagi, perempuan!"

"Abang, ampunkan Ina bang!! Ina merayu pada abang..tolonglah Ina. Ina tiada siapa-siapa lagi. Semua dah buang Ina bang..Ina tahu Ina jijik di mata abang..Ina berdosa, tapi tolonglah jangan buang Ina dari hidup abang. Ina mohon, berilah peluang Ina jelaskan apa yang berlaku sebenarnya,"airmata yang gugur dan rayuannya tak mampu melerai kusut di jiwa adamnya lagi. - Salina

"Salina binti Hussin, aku ceraikan kau dengan talak satu!!!" bergetar suara itu melepaskan hawanya yang sentiasa dicintai setiap masa. -Wan

"Saya mesti keluar dari kampung ni, kak. Nak cari Abang Wan semula. Tapi saya tak boleh bawak Nisa sekarang. Hidup saya pun belum pasti lagi kak. Sebab tu, saya mohon akak jagalah Nisa macam anak akak sendiri. Didiklah dia sebaik-baiknya kak. Kalau umur kita panjang, kita akan berjumpa semula," linangan airmata kasih tumpah lagi.

Berat rasanya meninggalkan bayinya yang baru berusia lapan bulan kepada Shamsiah, satu-satunya teman yang boleh dia harapkan. Tangisan si kecil menambah hiba di jiwa. Seakan mengerti akan ditinggalkan.

"Maafkan ibu sayang. Ibu pasti kembali dengan Ayah." - Salina

"Kalau dah ibu pun menyundal, samalah jugak anaknya! Memang keturunan sial!! Sia-sia saja aku bela, bagi makan pakai, pelajaran semua! Bila besar kau malukan aku sampai macam ni sekali! Aku tak boleh terima kau lagi, anak jahanam! Kau pergiiiii!!!" - Pak Long Hashim

"Nisa, saya betul-betul sayangkan awak, cintakan awak! Kenapa susah sangat nak terima saya dalam hidup awak? I know you love me too, right? Hati saya ni dah ada cap mohor nama awak, Nisa. Tak mungkin yang lain! Sumpah!" - Syed Omar Daniel

Layak ke aku meraih cintamu. Tak! Aku tak layak pun untuk dicintai dan menyintai. Aku tak ada keturunan yang baik-baik sepertimu. Siapa aku pun belum pasti. Berangan mahu hidup mewah dalam keluargamu? Ternyata aku bermimpi. Meski namamu juga terpahat di hati ini, aku tak bisa menyatakan cinta.

"Tolong jangan penat mencintaiku, Om!" - Khairunnisa

 "NISA, KAU MILIK AKU!" - Malik

"Every time I see you, my heart stop. Please let me breath again, sweetheart." - Adam Mikael



P/S : Ermm..how's that? Ada gambaran tak lagi cerita ni macam mana?
Thanks for reading, peeps! :))

Love,




No comments:

Post a Comment

Like it? Want more?
Your Motivation and Support are very much appreciated. Thank you for reading, peeps! :)